Zomer 2012

De zomer is alweer bijna voorbij. Hoop leuke dingen gebeurd.

Als eerste hierbij wat foto’s van het zwembad van mijn tante (inmiddels echt helemaal af, maar daar volgen later nog wel foto’s van) en een paar van ons eigen zwembad…

Ineens was daar weer een telefoontje vanuit Nederland, dat Tim dit jaar weer graag wilde komen en dan samen met een ander oud vriendje van Jay; Berend. Eerst was ik wat huiverig om ze met z’n tweeën te laten komen, maar goed voor ongeveer 10 dagen was het het proberen waard. Drie is natuurlijk al gauw één teveel, maar ok. Zo gezegd, op 11 aug. kwamen beide jongens aan op Faro. Jay vond het natuurlijk fantastisch. Ons eigen zwembad was op dat moment helaas nog niet helemaal af, we zaten te wachten op de filters, welke we via Internet besteld hadden. Zouden die snel geleverd worden konden de jongens misschien nog net even één keer kunnen zwemmen in ons bad, maar dat is helaas niet gelukt. Op de dag van vertrek (22ste) kwam onze bestelling net binnen, maar goed, ze hebben enkele keren kunnen zwemmen bij vrienden en ze hebben zich ook een aantal keer heerlijk op het strand vermaakt.

Tim was hier natuurlijk al vaker geweest, maar voor Berend was het de eerste keer, ik geloof dat ook hij het prima naar z’n zin heeft gehad. De jongens hadden zich bij Jay op de kamer geïnstalleerd, ik heb daar de deur dicht gedaan en pas na 10 dagen weer open gemaakt. Een zooitje, maar moet kunnen…

Alles is echt prima verlopen, met z’n drieën ging het prima. Ook hadden kennissen van mijn ouders, welke hier vlakbij een huis huren, hun kleinzoons op bezoek, ook in de leeftijd van Jay en dus was het vaak een heel huis vol, zeker als Nick en Daniela er ook bij waren. Best gezellig voor even, maar ook wel weer fijn dat de rust weer is wedergekeerd.

Nick heeft een groot deel van deze zomer met z’n vader gewerkt aan de zwembaden en het ziet er naar uit dat hij niet verder wil met school. Het heeft zich inmiddels op het tatoeëren gestort en al enkele slachtoffers gevonden. Voornamelijk vrienden die voor een klein prijsje wel als proefkonijn wilden fungeren. Daniela heeft ook als één van de eerste een vlinder op haar pols laten zetten. Ik moet zeggen, hij doet het echt al zeer goed. Nu moet hij zich gaan bezig houden met het opzetten van een business… Onderzoek, ervaring etc. We hebben dan ook voorgesteld dat hij ons gastenverblijf voorlopig maar als werkterrein moet gaan gebruiken, zodat we niet steeds vreemden door ons huis hebben lopen en dat hij de ruimte en mogelijkheid heeft om klanten fatsoenlijk te ontvangen.


Nick aan het werk en enkele resultaten.

Wil je meer van zijn werk zien? Hij zet alles op z’n facebook pagina (https://www.facebook.com/nick.vanzwol.1)…

We hopen echt dat dit is wat Nick zoekt. Hij vindt het in ieder geval erg leuk, heeft alweer nieuw materiaal besteld en het ziet ernaar uit dat dit het wel is. Zijn teken talent komt hierbij in ieder geval tot z’n recht, we zullen hem zeker steunen en helpen daar waar nodig.

Ikzelf ben inmiddels gestopt met m’n werkzaamheden bij ReMax. Het werd me allemaal een beetje teveel. We doen ook wat verkoopwerkzaamheden op Internet en het is gewoon niet te combineren. De huizenmarkt is natuurlijk niet echt productief op dit moment en ondanks dat ik het echt wel leuk vond om te doen (buitenshuis bezig zijn en ook goed voor m’n Portugees) moest ik een verstandige beslissing nemen; ReMax kost op dit moment alleen maar geld en levert niets op en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een baan… Ook ben ik zeer teleurgesteld in de manier waarop ReMax Portugal zijn agenten behandeld. Door enkele voorvallen is nu wel gebleken dat zij zo goed als niets doen bij bepaalde situaties. Ik moet nog een flink bedrag ontvangen van een onlangs gesloten kantoor en hier wordt ik dus totaal niet bij geholpen (maar binnenkort staan ze wel weer op de stoep voor de betaling van een verplichte cursus…) en dus heb ik de keuze gemaakt en ben vertrokken. Helaas, maar wel weer een ervaring rijker. Ach en nu kan ik me weer op andere dingen storten!

Goed, dat was onze zomer in een nutshell… We gaan weer lekker verder met ons dagelijks leven, Ruud zit nog redelijk in het werk en heeft ook nog een hele grote klus in het vooruitzicht (als dat allemaal doorgaat), in September beginnen de scholen weer en hopelijk gaat het Nick ook voor de wind.

Tot gauw!

Geef een reactie

