Alweer december…

Gelukkig, alle berichten zijn weer terug, compleet met foto’s etc. Ik begon me al een beetje zorgen te maken, maar alles is weer in orde…

Afgelopen donderdag heeft Nick z’n fotoshoot gehad, die hij gewonnen had met de Zmar modeshow. Ik mocht wel mee van hem en uiteraard was Daniella ook van de partij. Om 11uur waren we bij Zmar, gelukkig hoefde we niet helemaal naar Lissabon. Het was erg mistig en koud, maar rond het middaguur trok het toch nog open, waardoor het ook wat warmer werk en konden er mooie buiten-foto’s gemaakt worden. Tot 15uur zijn ze bezig geweest, aanwezig waren dames van het modellenbureau en een professionele fotograaf. Hoeveel foto’s er wel niet genomen zijn? Geen idee, heeeel veel. Buiten op mooie plekjes, bij de ezels…, op een picknick tafel, binnen in de massageruimte, in het zwembad en de jacuzzi. Hij is al direct ingeschreven bij het desbetreffende modellenbureau en over een aantal weken krijgen we de foto’s thuisgestuurd. Ik ben benieuwd. Dan moet hij zelf maar meerdere bureaus gaan regelen en zich inschrijven. Zullen vast hele mooie foto’s zijn. Helaas heb ik geen foto’s van deze dag zelf, ik was mijn telefoon vergeten mee te nemen…

Verder gaat hier alles gewoon z’n gangetje en staat de kerstvakantie alweer voor de deur. Zoals al in het eerdere bericht, gaat Jay nu ook wel redelijk op school, alleen met wiskunde heeft hij nog wel moeite. Ik heb wel het idee dat hij het meeste begrijpt, maar heeft voornamelijk heel veel tijd nodig om alles uit te rekenen en het lukt dan ook niet om alle opdrachten van een test binnen de tijd af te krijgen. Ik hoop dat we daar nog iets kunnen regelen op school, maandag heb ik weer een gesprek. Voetbal training vindt hij nog steeds erg leuk, dat het lange dagen zijn, vindt hij gelukkig niet erg.

Zondag de 18de gaan we een paar dagen naar Porto (Ruud, Jay en ik; Nick heeft geen zin en mag dan nu op alle beesten passen…). We zijn nog nooit in het noorden van Portugal geweest, dus dat wordt wel eens tijd. Ik heb een hotel voor 3 nachtjes geboekt, middenin het centrum. Het zal zo’n 6 à 7 uur rijden zijn. We hebben besloten maar gewoon met de auto te gaan. Met het vliegtuig of trein ben je ook een halve dag onderweg. Het vliegtuig kwam op ca. 40€ p.p. (retour), was het goedkoopste, maar dan moeten we toch ook eerst 1,5uur naar Faro rijden en de auto dan daar parkeren wat ook ca. 50€ gaat kosten, de trein kwam op ongeveer het dubbele uit (ca. 80€ p.p.) en dus is de auto wel zo makkelijk en qua kosten toch ook nog goedkoper. De rit ernaartoe is natuurlijk op zich al interessant, we willen proberen zoveel mogelijk de tol te vermijden.

Helaas even geen foto’s bij dit bericht, maar als Nick z’n foto’s binnen zijn, volgen er de volgende keer weer genoeg!

Groet!

Geef een reactie

