Oude berichten zoek…

Vanwege een verhuizing van alle weblogs via weblog.nl zijn er nog steeds problemen. Vandaar dat van mijn weblog alleen nog maar de laatste 2 berichten zichtbaar zijn. Ik hoop dat dit z.s.m. wordt opgelost en mijn gehele weblog weer te lezen zal zijn.
 
Inmiddels kan ik melden dat Nick geslaagd is voor zijn rijbewijs! De SEAT is dus nu voor het meeste van de tijd door Nick in beslag genomen… Hoef ik ‘m in ieder geval niet meer constant te halen en te brengen… De eerste keer, op 20 september, was hij helaas gezakt te zijn door een stompzinnig foutje; bij achteruitrijden langs de stoep wilde hij corrigeren, maar in plaats van weg te draaien van de stoep, reed hij de stoep op…, tja, helaas, gezakt!
Hij was nu (20 okt.) best nerveus natuurlijk, wetende dat een klein foutje hem al snel de kop kon kosten, maar dit keer ging alles goed!
Het extra afrijden kostte helaas wel weer 270 euro (incl. 5 lessen), maar goed, het hele pakket (30 theorie- en 30 praktijklessen plus afrijden) kostte bij elkaar maar 650 euro, dus met de 270,- erbij opgeteld, ligt de prijs nog altijd wel onder zulke kosten in nederland.
 
Jay heeft zich voor dit seizoen aangemeld als keeper bij de voetbalvereniging in Odemira, waar hij op dinsdag en donderdag nu moet trainen. Tot nu toe vindt hij het erg leuk, ondanks de lange dagen. Hij blijft die dagen na school in Odemira, rijdt dan met de trainer naar de vereniging waar hij traint van 19 tot 20.30 uur. Wij halen hem dan ’s avonds daar weer op. Snel nog even eten en dan is het al bijna bedtijd… Ben benieuwd hoelang hij het gaat volhouden, maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Het veld is natuurlijk geen mooi grasveld zoals in Nederland, maar een grote zandbak, zijn kleren zien er elke keer dan ook niet uit, maar goed, het is niet anders. Binnenkort zal er wel een keer een wedstrijd zijn, wel leuk om dan eens te gaan kijken. Hij is in ieder geval lekker onder de panne en leert zo ook wat meer jongens uit de buurt kennen.
 
Verder gaat alles hier prima z’n gangetje. Ruud is nog steeds druk aan het werk, momenteel met de aanbouw van een zwembad, wat erg gestaag gaat en wat hij ook erg leuk werk vindt. Ik heb vorige maand een huis verkocht aan een Belgische, dus ook dat is weer in de pocket… De jongens zitten weer gewoon op school, Jay heeft de eerste testen van dit jaar aardig positief gemaakt, wat hem toch een steuntje in de rug geeft en Nick heeft een pretrooster, aangezien hij diverse vakken die hij vorig jaar wel met succes heeft afgerond, dit jaar niet hoeft te volgen. Zo heeft hij op maandag maar 2 uurtjes les en is op woensdag vrij. Hij zit dan ook geregeld bij Daniella en is weinig thuis, zeker nu hij de auto tot zijn beschikking heeft.
 
Hierbij nog wat mooie foto’s van hem en Daniella…
 

 
Eind september ben ik nog 4 dagen in Nederland geweest, helaas voor een wat mindere reden…, mijn opa van (op een paar dagen na) 96 was overleden. De laatste van deze generatie, en aangezien dat waarschijnlijk ook de laatste keer zou zijn dat ik mijn nichten nog een keer zou zien ben ik hiervoor wel naar nederland gegaan. Had me voorbereid op wat kouder weer, liep ik daar in lange broek en lange trui in 30°!! Die week was het net prachtig weer, zelfs op Zandvoort lagen er mensen nog in zee. Dus was het toch wel eventjes nog genieten.
 
Hopelijk tot gauw weer en dan ook hopelijk weer met een volledig weblog…
 
Groeten!
 

Geef een reactie

