Verrassing!!

Daar zijn we weer!!

De jongens hebben inmiddels vakantie en Jay zit alweer anderhalve week in Nederland. Laat ik eerst maar beginnen met het einde van het schooljaar. Ze zijn allebei over! Jay hebben ze eigenlijk over laten gaan, ook vanwege zijn leeftijd. Hij had een onvoldoende voor wiskunde en geschiedenis en een derde hebben ze tijdens de laatste vergadering alsnog omgezet in een kleine voldoende… Vooral met portugees heeft hij nog moeite en zal er volgend jaar dan ook hard voor moeten werken, ook zal hij toch echt moeten gaan werken in groepjes bij natuurkunde, maar ik ben bang dat dat er volgend jaar ook niet in zit, hij wil dat écht niet! De laatste weken had hij bijles van zijn oude lerares Teresa en dat houden we er het komende jaar gewoon lekker in.
Het jaar werd afgesloten met een laatste muziekuitvoering, het was goed te horen dat alle leerlingen goede vorderingen hadden gemaakt…

SDC10257  SDC10258 

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=RQs3VR2ddpI

en nog één:

http://www.youtube.com/watch?v=_YySxNcWD90

Toen begon het WK… De eerste wedstrijd bij ons thuis gekeken, Rens die ook weer in Portugal was, was er ook bij. Elke wedstrijd werd vervolgens bij een ander gekeken en elke keer was het toeschouwers-aantal weer meer. Iedereen nam wat eten en drinken mee, één groot feest.

Op 7 Juli vloog Jay dus naar Nederland. Om 8.00 uur vertrok zijn vliegtuig vanaf Faro, de eerste keer zonder begeleiding. Maar ach, Faro is maar klein en Eindhoven, de bestemming, nog veel kleiner… Opa en oma stonden er al klaar. De vlucht was keurig op tijd vertrokken en verder prima verlopen. Jay zou een week bij hen blijven voordat hij zo rond de 15de naar Tim zou gaan, de 14de was de 50ste trouwdag van mijn schoonouders, dus moest hij natuurlijk wel tot die dag blijven. Opa had al een heel schema gemaakt voor die week, elke dag leuke dingen doen!

Afb0076
Daar gaat ie…

MAAR…

Wat ze niet wisten, Jay ook niet (hij zou anders nooit z'n mond kunnen houden), was dat Ruud, Nick en ik op de 11de (tot de 15de) ook naar Nederland zouden komen…
Dat de 11de tevens de dag van de finale was, was puur toeval, de vlucht was gewoon goedkoop die dag en het bleek dus een leuke bijkomstigheid. We vlogen wel op Bremen, maar waren daardoor met z'n drieën voor ca. 200€ op en neer.

Ook wij vlogen vroeg; 7.00 uur, daardoor waren we 's middags al in Alphen. Vanuit de auto had ik Jay nog even gebeld om er zeker van te zijn dat zij de wedstrijd wel gewoon thuis zouden kijken. Jay was met opa en oma die dag naar familie in Broek en Waterland, maar zouden gewoon thuis kijken. Wij waren iets eerder in Alphen (eerst nog even naar de snackbar…) en waren om de hoek gaan staan. Toen ze aankwamen begon Ruud te fluiten, maar ze zagen het niet. Jay keek z'n vader nog recht in het gezicht toen deze wat harder riep, maar draaide zich gewoon weer om; dat kon natuurlijk niet. Eindelijk toen mijn schoonmoeder ook om keek, zagen ze het en de ontroering was natuurlijk kompleet. Een fantastische verrassing!
's Avonds de wedstrijd gekeken, helaas dus niet gewonnen, maar het feit dat wij er waren was natuurlijk al te gek. Rens, die ook die dag naar Nederland terug was gevlogen (en 's ochtends met ons meegereden naar Faro), was ook naar Alphen gekomen voor de wedstrijd, dus bijna een beetje Portugal in Nederland.

Op maandag zijn Ruud, Nick, Jay en ik naar mijn opa in Reigersbos op bezoek geweest, die wist natuurlijk ook niet wat hij zag. Helemaal verrast. Hij had een goede dag, wist wie we waren en kwam af en toe aardig scherp uit de hoek. Was dus leuk. Op de terugweg even langs Abcoude, weer een frietje gehaald en nog een oude vriend tegengekomen. Voor de jongens ook weer even leuk natuurlijk.

Dinsdag besloten om toch ook maar een dagje stad te doen, het o.v. was tenslotte ook gratis die dag. We zijn wel uit de buurt van de huldiging gebleven, maar het was zeer gezellig druk in de stad. De auto hadden we bij de zaak van mijn broer in Duivendrecht gezet en met de metro naar het Waterlooplein. Vandaaruit een echt toeristische route gedaan, Nieuwgracht, de Wallen, Zeedijk, langs de condometerie, ijsje bij Van de Linden op de Nieuwendijk en via de Kalverstraat terug naar het Rembrandplein en Waterlooplein. De dag afgesloten met een heerlijk broodje shoarma. Nick en Jay keken hun ogen uit. Coffeeschop naast coffeeshop en alle winkeltjes met aanverwante artikelen… Vele oranje mensen en ook oranje bootjes in de grachten en schitterend weer. Erg gezellig dagje!

Afb0087  Afb0092 

Metro terug en vervolgens zijn we naar Leonard in Baambrugge gegaan. Ruud had zijn huis nog niet "af" gezien. Toen we vertrokken uit Nederland had hij het net gekocht en was dus nog in oude staat. Daar zijn we tot een uur of 10 gebleven en toen weer terug naar Alphen. Al met al een vermoeiende, maar zeer geslaagde dag.

Woensdag was dus de trouwdag. 's Ochtends nog even Alphen in voor de laatste aankoopjes en uiteraard bloemen voor het bruidspaar en Ruud wilde nog even een haring eten, maar voor de rest was de dag voor mijn schoonouders.
Buiten dat we met ons onverwachte bezoekje een hoop plannen in het water hadden gegooid, hebben we ze ook op kosten gejaagd…; eerst zouden ze alleen met Jay uit eten gaan, nu dus ook met ons. Maar toen is er besloten dat het toch ook wel erg leuk zou zijn als de rest van de familie er ook bij zou zijn, zo was het 's avonds bij Van der Valk in Alphen een tafel vol, maar erg leuk iedereen weer even te zien en mijn schoonouders waren dolgelukkig. Hun dag kon niet meer stuk en daar ging het allemaal om, toch?

Afb0097  Afb0098

Afb0100  Afb0102 

Jay en Ruud aan de mosselen en als laatste de vier broers…

Donderdag vertrok ons vliegtuig om 15.30 uur vanaf Bremen, dus zijn we om 10.00 uur vanuit Alphen vertrokken. Alles voorspoedig gegaan en 's avonds om 21.00 uur (portugese tijd) waren we weer thuis, precies 12 uur over gedaan dus. Het waren 5 drukke, zeer geslaagde, gezellige dagen en we hebben Ruud z'n ouders, denk ik, heel gelukkig gemaakt.

Jay is inmiddels bij Tim waarmee hij ook nog veel leuke dingen gaan beleven. We zijn heel benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden, we horen het wel.

O en nog even terugkomend op mijn vorige verhaal; Op 26 juni had ik het examen voor de makelaardij… Ik was ervan overtuigd dat ik het niet had gehaald. Er waren 6 vragen die ik sowieso al moest gokken, omdat ik daar echt nog nooit van had gehoord. Het waren trouwens 20 vragen, waarvan er 6 fout mochten zijn. Ik had veel oude tests geleerd en bekeken, maar het leek dit keer wel een kompleet nieuwe test, ik vond het echt moeilijk, ook vanwege de vierkeuze mogelijkheden en een woordenboek was niet toegestaan.
Maandag had ik op de zaak bij Leonard nog even gekeken of er al een uitslag bekend was, maar nee, nog niet. Toen ik woensdag opnieuw keek was die er wel en tot mijn zeer grote verbazing: GESLAAGD!!! Dus een extra leuke bijkomstigheid op de trouwdag. Nooit gedacht, maar wel lekker!

Tot gauw…

Geef een reactie

