De afgelopen maanden…

Ja, ik weet het…, alweer 3 maanden verder! Ik ben weer vreselijk lui geweest, maar goed, hier ben ik weer! Het is saai weer vandaag, dus een mooie gelegenheid om m’n log weer even te updaten… Veel gebeurd in de afgelopen tijd.
Goed, ik ben dus aan de slag bij ReMax. Tot nu toe bevalt het wel, heb natuurlijk nog weinig te doen, eerst maar naamsbekendheid krijgen.
Op 26 juni is het (staats)examen, wat je nodig hebt om als makelaar te kunnen werken, in Faro. Het zijn 30 meerkeuze-vragen en daarvan mag je er geloof ik 6 fout hebben. Ik heb een aantal "oude" testen uitgeprint en wat ik zo zie, is het niet erg moeilijk, we gaan ervoor… leren en we zien wel. Meerdere collega’s hebben het examen 2 of 3 keer moeten doen voordat ze geslaagd waren, het zou dus wel stoer zijn als ik het wel in 1 keer zou halen, tot het zover is ben ik nu nog officieel stagiaire, en dat brengt toch wel wat beperkingen met zich mee.

1 3
Ons ReMax kantoor in V.N. de Milfontes

Ruud heeft inmiddels weer een offerte kunnen uitbrengen voor een aardig grote klus, nu maar hopen dat die doorgaat. De wat kleinere verbouwingen sowieso, de rest hangt van de verkoop van het oude huis af (of te wel, zodra er geld is).

Begin april hadden de jongens paasvakantie. Op de laatste schooldag was er weer een uitvoering van de muziekles leerlingen en dus was Jay weer van de partij. Voor ons in de zaal zat toevallig een heel rijtje Nederlanders, die ik niet kende. Eén dame vertelde me dat zij al geruime tijd in Portugal woonde en over de uitvoering had gelezen en er met haar, op dat moment verblijvende, gasten dus een avond op uit ging. De naam "van Zwol" was al opgevallen in het programma-foldertje.
Ach, het is natuurlijk leuk om te zien hoever je kind vordert met muziekles, maar om nou voor de lol naar steeds dezelfde, meestal zeer vals gespeelde, deuntjes te gaan zitten luisteren… maar goed, het is wel een beetje vermakelijk…

Sdc10093

En hier weer een filmpje!

Eind van de vakantie was Jay jarig, 13 alweer. Dit jaar waren alleen mijn ouders in het land, mijn schoonouders moesten al in maart terug naar Nederland, omdat er renovatie-werkzaamheden zouden gaan beginnen in hun appartement. Maar Jay vindt het allemaal al gauw gezellig. Opa (mijn vader) had op Jay z’n verzoek weer voor een heerlijke appeltaart gezorgd en verder waren ook Ron & Gaby ’s avonds even op bezoek (ook voor een stukje appeltaart natuurlijk). Geheel onverwacht stond ook John op de stoep, die was weer even een weekje in het land, kwam even langs en viel dus met z’n neus in de boter (nou ja, meer in de appeltaart dus), leverde Jay nog een extra €5 op…
Jay wilde heel graag bowlen voor z’n verjaardag, maar ja, bowlingcentra’s zijn hier dun gezaaid. Gelukkig wist ik dat er in het zuiden, in Guia-shopping, een bowling alley zat, dus zijn we daar, op de zaterdag voor z’n verjaardag, met z’n allen en met Hugo naar toe gegaan. We hadden mazzel, want er was nu een aanbieding; €15 voor een uur bowlen met max. 8 personen, normale prijs was €5 p.p. per spel, dus dit kwam erg mooi uit. Uurtje gebowld en daarna in de fastfood-lounge van het winkelcentrum met z’n allen wat gegeten.
Was erg leuk, zeker voor herhaling vatbaar en Jay heeft genoten.

Sdc10149 Sdc10191
Jay                                             Hugo

Sdc10209 Sdc10152
Pam                                           Ruud

Sdc10159
en Nick

Koninginnedag…
Af en toe zou ik voor die dag wel even over willen vliegen…, maar goed hier werd het gevierd op 1 mei, op het strand van Almograve, georganiseerd vanuit o.a. de Nederlandse school. Beginnend met kinderspelletjes en later een strand-volleybal toernooi. We gingen erheen met de gedachte dat Jay met de spelletjes zou meedoen en we dan na één of twee uurtjes weer naar huis zouden gaan, ’s ochtends regende het tenslotte ook nog een beetje.
Maar eenmaal daar en na nog een flinke regenbui, klaarde het op en werd het behoorlijk warm. Er waren erg veel Nederlanders aanwezig, zelfs van boven Lissabon en uit de richting van Évora. Het was leuk geregeld, voornamelijk door Martine Pronk, melkkoeien bedrijf bij Zambujeira, veel etenswaar en drinkwaar en ieder vermaakte zich goed. Ruud had z’n pet vergeten en zich niet ingesmeerd, wat helaas geresulteerd heeft in een rood hoofd en een verbrand voorhoofd!! Maar verder was het best geslaagd.

Afb0025 Afb0034

Afb0030_3 Afb0031_2 Afb0033

Afb0036

Jay gaat
nu definitief naar Nederland deze zomer. Hij is van harte welkom bij z’n vriendje Tim, die vorige zomer al bij ons was, en mag zolang blijven als hij wil… Aangezien het voor Jay eigenlijk een eerste keer is dat hij bij "vreemden" gaat verblijven, heb ik geen idee hoelang ik zijn verblijf moet boeken; zegt hij na 2 weken dat hij vreselijke heimwee heeft en naar huis wil of roept hij na 3 weken dat hij nog lang niet terug naar Portugal wil?? Dus, oplossing: een enkeltje! Op 7 juli vliegt hij met Transavia naar Eindhoven waar hij als eerste door mijn schoonouders zal worden opgehaald. Bij hen blijft hij dan een weekje ofzo en dan door naar Tim en dan zien we wel. Zodra hij terug wil, boeken we wel de terugvlucht, wel zo handig! Hij kijkt er al vreselijk naar uit en heeft er zin in. Hij zal ook, waarschijnlijk samen met mijn broer Leonard, een keertje op bezoek gaan bij mijn opa. Als mijn opa hem tenminste nog herkend…, zo ja, zal hij het wel fantastisch vinden.
Jay z’n vakantie zal dit jaar dan ook wel zo om zijn, weinig verveling over die 3 maanden.
En Nick? Nee, dit jaar geen Nederland voor hem. Hij is ook liever lui dan moe en heeft tot nu toe nog geen enkele moeite gedaan om een baantje te vinden en zonder geld kom je nergens, zeker niet in Nederland! Ook wordt hij natuurlijk 18 in september en wil graag zijn brommer inleveren voor een autootje (zal in begin wel gewoon de mijne zijn…). Rijlessen zijn nu hier in de aanbieding; geheel pakket (32 rijlessen, 31 (!) theorielessen incl. beide examens) €600 !! Dat is volgens mij in Nederland wel anders, alhoewel ik 31 theorielessen wel wat veel vindt, maar goed is hier nu eenmaal verplicht. Je mag niet gewoon het boek lezen en op goed geluk het examen maken, helaas… Maar misschien wel goed voor Nick, die discipline van het volgen van al die lessen. We gaan hem in ieder geval binnenkort vast inschrijven, want met theorie mag hij al starten.

Nou, hè, hè, de gebeurtenissen van de afgelopen tijd zijn weer even bijgewerkt. Iedereen weer op de hoogte! Verder kan ik alleen maar zeggen, tot over een paar maanden maar weer…

Groeten!

 

Geef een reactie

