Nieuwe uitdaging!

Voor de verandering regent het vandaag weer eens!
Het lijkt niet op te houden, een enkele mooie dag tussendoor, maar verder nog steeds somber en nat, maar goed, daarentegen zullen jullie de kou in nederland ook wel spugzat zijn… Hier is de temperatuur in ieder geval nog redelijk.
Als het goed is komt onze nieuwe bank vandaag… We wachten in spanning af. De bank zou eind januari geleverd worden, maar bij nadere informatie bleek deze nog niet te zijn gearriveerd, het zou pas april (!) worden. Vervolgens werd Ruud diezelfde dag gebeld met een leveringsdatum van 2 weken. Toen ik begin deze maand toch even in het zuiden was ben ik maar even langs de winkel gegaan en heb toen geinformeerd naar een meer duidelijkere datum; eind april of 2 weken is toch een ietwat groot verschil, enfin, we zouden daar weer over gebeld gaan worden. Goed, eergister kregen we dus bericht dat het vandaag zou worden, nogmaals, we wachten in spanning af!

Even tussendoor; Ik heb hier nog een klein filmpje van het gitaar-optreden van Jay, was ik vorige keer vergeten bij te voegen…

Het gitaarspel van Jay

Zoals ik hierboven al meldde, begin van de maand ben ik weer even naar het Zuiden geweest om even kennis te maken met een jongen die wil gaan proberen de distributie van de spiegeltjes in de Algarve op zich te nemen. Hij heeft zelf een lijstenmakerij en 2 winkels. Hij verkoopt dus direct aan het publiek en tevens gaat hij regelmatig klanten langs om ook andere winkels te voorzien en wil dan graag de spiegeltjes meenemen. We wachten af, ervaring leert dat de Algarve erg lastig is. Daar heb je toch te maken met veelal buitenlanders en die zijn natuurlijk niet geïnteresseerd in portugese teksten, maar goed, misschien lukt het hem wel. Vanuit Faro kan hij natuurlijk ook makkelijk nog richting spaanse grens gaan, dat is voor mij toch echt te ver, we zullen zien.
Rond Porto wordt ook nog steeds verkocht, nog niet in de hoeveelheden als ik graag zou willen, zoals in Lissabon, maar het is natuurlijk nog maar pas in de verkoop dus heeft het gewoon zijn tijd nodig. En eerlijk is eerlijk, elk verkocht spiegeltje is er één. Hier in de kelder verkoopt het niet natuurlijk.

Ruud heeft inmiddels ook weer een paar kleine klusjes, is tenminste iets. Voornamelijk daklekkages; zo brengt het natte weer toch nog iets positiefs met zich mee!! Maar goed, zolang het nog steeds nat is, kan hij natuurlijk weinig werken, maar elke droge dag is hij aan de slag.

Dan kom ik even terug op de titel van dit verhaal… Om toch wat extra geld binnen te kunnen brengen, laat ik al een tijdje mijn gedachte gaan om maar iets te verzinnen. Bij een baas werken wil ik niet, ook wil ik niet verplicht zijn om op vaste tijden ergens heen te moeten. Ik heb ook zitten denken om op Internet iets te verzinnen, maar dan zit ik nog steeds thuis en weer hele dagen achter de computer! En ik wil er juist graag uit! Weer eens even buitenshuis aan de slag!
Een grote wervings-advertentie in de plaatselijke kroeg bracht de uitkomst. Ik heb me aangemeld als agente voor Remax makelaars! Eind van de maand heb ik mijn eerste cursus in Albufeira en daarna ga ik aan de slag! Mijn eigen uren, eigen rooster, af en toe naar kantoor maar niet verplicht en… goed voor m’n portugees! Ik heb er zin in. Het gaat op provisie basis, eigenlijk gewoon als een free-lancer. Het zou gewoon al leuk zijn als ik maar een paar huizen per jaar zou verkopen, dat levert net even wat extra op en wie weet, als het goed bevalt en ik me er echt op stort, kan de opbrengst nog wel eens erg leuk worden…
Een kennis van ons, Thomas, werkt al voor Remax in Odemira (ik ga op het kantoor van Milfontes werken) en hij is de enige in deze regio die zijn talen spreekt (EN, NL, DU en PT) en heeft daar al veel profijt van. Nu krijgt hij er dus wat dat betreft een concurrente bij!

Dus vanaf nu;

Huis gezocht in deze mooie regio?
Neem even contact met me op!!

Omdat het kantoor van Milfontes vanaf de Remax PT site alleen maar een linkje had naar een weblog, heb ik me meteen maar weer even uitgesloofd voor een wat betere website, te bewonderen op http://www.remax1000.com…, zal vanaf vandaag of morgen te zien zijn.
De volgende cursus is vervolgens over 6 maanden en zo zullen er nog wel een aantal volgen, maar ik heb er zin in, geeft me weer iets te doen!

Helaas verder geen foto’s deze keer, er viel weinig te laten zien dit keer. Ik zal, als de bank echt komt vandaag, nog wel een fotootje daarvan maken… Groeten!

Het is niet te geloven, maar de bank is gearriveerd!!

Sdc10089 Sdc10088

One thought on “Nieuwe uitdaging!

Geef een reactie

