Onze vakantie!

Eerst even het vervolg van het vorige bericht:
De week met Tim was een groot succes. De jongens vonden die 10 dagen veel te kort. Er is dan ook al afgesproken om van de zomer misschien nog een samenzijn te laten plaatsvinden! Ze waren weer als vanouds vier handen op één buik. Alles was dan ook optimaal die week; goed weer, ook voor het strand, een aantal markten, en op de dag voor een uitje, wat bewolking en iets koeler en op de laatste avond ook nog een feestje bij portugezen… En over het ochtendje mee op school, beklaagde Tim zich dat er niemand engels sprak; zelfs de engelse juf niet!! En daar zou hij nog wel eens gelijk in kunnen hebben ook!

Ondertussen zijn we met z’n viertjes 2 weken op vakantie geweest!!! Zoals de meeste wel zullen weten, hebben we druk gezocht, o.a. via e-mail, naar iemand die voor 2/3 weekjes op onze beesten, en dan vooral de honden, wilden komen passen. Dat bleek niet zo makkelijk, ook omdat vele natuurlijk aan de schoolvakanties gebonden zijn. Uiteindelijk bleek een oom van mij al begin juli een weekje Algarve, Portugal gepland te hebben, voor een workshop, en wilde daarna ook nog ons (en mijn ouders) komen opzoeken. Nu had hij zijn plannen iets omgegooid en is vóór z’n workshop bij ons gekomen. Eerst een paar dagen Lissabon en toen 2,5 week bij ons, zodat wij weg konden! Mooier kon het niet en zo was hij op 11 juli bij zijn geboekte workshop in het zuiden voor nog een laatste week!
Op 25 juni zijn we vertrokken, als eerste naar Sevilla. We hadden enorm mazzel, want na een vreselijke hete week was het nu zo’n 28 graden daar, wat erg aangenaam was. Ik had voor 2 nachten een hotel geboekt aan de rand van Sevilla.
Na aankomst zijn we ’s middags even Sevilla zelf ingegaan, even de binnenstad bekeken en ’s avonds heerlijk tapas gegeten in een klein tentje, zeer geslaagd.

Photo0003 Photo0001
  Het hotel                       Plaza de Espanha, Sevilla

Op vrijdag de 26ste zijn we naar een groot pretpark ‘Isla Mágica’ geweest. Dat is op het oude EXPO terrein aangelegd. Een erg leuk park met leuke attracties voor iedereen; een achtbaan, een toren waar je van boven naar beneden een vrije val maakt, 3D-film, waterattracties etc., etc. Het was ook erg rustig qua bezoekers, we konden overal zo doorlopen, we hoefden eigenlijk nergens te wachten!

Photo0017 Photo0018

Photo0006 Photo0009

Photo0013 Photo0020

De 27ste zijn we vervolgens doorgereden, via de kust, naar Almeria, waar ik in het plaatsje Aquadulce nog een hotelletje voor een nacht had geboekt. Leuk plaatsje, waar we ’s middags nog even op het strand hebben doorgebracht.

Photo0033 Photo0032
Het hotel                          Het cafeetje bij het hotel

De volgende dag door richting Benidorm, maar eerst bij Taverna nog een stop om een Western-stadje te bekijken. Daar in het binnenland zijn diverse bekende western films (o.a. ‘Once upon a time in de west’, ‘Indiana Jones’, ‘The good, the bad and the ugly’, etc. etc.) opgenomen en dat is te bezichtigen. Goed, dat was dus weggegooid geld, een behoorlijke entree en een verlaten studio-set waar echt niets te zien was, behalve een simpele voorstelling in de saloon en verder het western-stadje aan de buitenkant. Ik had minimaal verwacht dat ook de binnenkant als een soort museum zou zijn ingericht, dus bijvoorbeeld, dat de bank ook echt als bank zou zijn van binnen en de winkel ook echt een winkeltje, maar nee, alles was leeg en verlaten…

Photo0038 Photo0039

Photo0042 Photo0043

Goed, gauw verder naar onze bestemming! We hadden gekozen voor Benidorm, omdat mijn schoonouders daar een caravan hebben en we dus op die manier daar een goedkope vakantie konden doorbrengen. Het ging er voornamelijk om even met z’n vieren weg te zijn en dan maakt het niet uit of dat een hutje op de hei is of een camping in Benidorm. Het is natuurlijke niet echt onze ideale vakantiebestemming, maar de jongens amuseren zich natuurlijk prima daar!
De eerste paar dagen waren mijn schoonouders ook overgekomen (normaal zijn ze in de zomer gewoon in nederland vanwege de hoge temperatuur) om de boel voor ons klaar te zetten en ons nog even te zien. Vanaf de 2de juli waren we dan echt alleen met ons viertjes.

Photo0021_2 Photo0020_2

Die tijd zo met z’n allen, even weg van telefoon, televisie, computer en beesten, heeft ons goedgedaan! Was wel even nodig. Helaas was het dit jaar extreem war
m in Benidorm, voor de tijd van het jaar. Overdag boven de 35° en ’s avonds koelde het nauwelijks af. Zelfs het zwembad bracht geen verkoeling, want het water was inmiddels ook boven de 30° gekomen. Daarbij was de luchtvochtigheid rond de 70%, dus alles was klef en klam… Toen we hoorden dat het in São Luís zo’n 25° was, hebben we gezamelijk besloten 2 dagen eerder terug te gaan.

Photo0026_2  Photo0017_3
Tong eten in Calpe          Tapas in oud-Benidorm

Photo0028_2  Photo0022_3
Waterskieën                Tattouage voor Jay (henna…)

Ondanks dit minpuntje hebben we een fijne vakantie gehad en heeft het ons gezin zeker goed gedaan! Ach ja, het weer heb je niet in de hand helaas.

Nu inmiddels weer ruim een week terug! Ik zal niet meer klagen dat het hier zo heet is, nee, hier is het erg aangenaam. Tijdens onze vakantie hebben we er weer 6 biggen bij gekregen en ook de hamsters zijn met 6 toegenomen! We dachten 2 broertjes te hebben, maar het bleken broer en zus…. Kleine konijntjes zijn op komst! Mijn oom heeft zich ook prima vermaakt hier, heeft veel in onze tuin gedaan, het was jammer dat hij daar niet voor kon blijven! Alles met de beesten en dus ook de honden is prima gegaan, ze waren snel gewend aan de vreemde hand die nu het voer gaf.

Jay is afgelopen week ook al weer 2 nachtjes met oma mee naar Lissabon geweest en Nick (is trouwens gelukkig over!!! Had in april nog 7 onvoldoendes en is nu met 2 OVER!!!!!) is druk op zoek naar een vakantiebaantje, wat toch lastiger blijkt dan hij dacht.

Tot gauw weer! Pam

P.s. Ben zelf ook druk geweest (voor de vakantie) met een paar leuke nieuwe websites: http://www.alentejo-portugal.com (Leuke vakantie adresjes bij nederlanders in de Alentejo van Portugal), http://www.portugaltips.com (Nuttige tips voor diverse aanvragen in Portugal) en sinds gisteren http://www.portugalcasa.eu (Een website voor een nederlandse vriend, die hier zijn huis verhuurd).