Een gezond en gelukkig 2009!!

Aan iedereen de beste wensen voor dit komend jaar gewenst!!

Het is koud! Ja, ook hier.
We houden natuurlijk de berichten uit nederland in de gaten en zien dat het daar op dit moment echt ouderwets winter-/schaatsweer is. Ik moet eerlijk toegeven dat er bij mij nu wel een klein beetje heimwee rommelt als ik dat zo aanschouw. Maar dan heb ik het wel over de dagen zoals dit weekend. Vorst, liefst ook sneeuw, en dan een heerlijk zonnetje om lekker te schaatsen. Ik verlang natuurlijk niet naar kou met wind, guur weer en vies, grijze, prutterige sneeuw…
Maar zoals ik al zei, ook hier is het koud. Het heeft toch al een paar nachten flink gevroren, tussen de -5 en zelfs -10… Afgelopen donderdagochten konden we zelfs niet douchen omdat de warmwaterleiding bevroren was! Ook overdag is het (voor hier) koud, maar het zonnetje maakt wel een hoop goed. De kachel brandt dan ook de hele dag.

Sinds zaterdag 3 jan. zijn mijn schoonouders weer hier voor een dag of 14. Ik had voor die avond lekker erwtensoep gemaakt, wat natuulijk helemaal in dit weerbeeld past! Ach, gelukkig is er een kacheltje in ons huisje en dat maakt het erg aangenaam daar. Ook in Spanje was het al aardig koud dit jaar, ook daar had het ’s nachts al een paar keer licht gevroren.
Vooral Jay is weer erg in z’n nopjes nu opa en oma er weer zijn. Nick vindt het ook wel leuk natuurlijk, maar die is momenteel met z’n hoofd voornamelijk bij z’n vriendin en z’n brommer. Met een extra legging onder z’n broek, sjaal, dikke jas en handschoenen trotseert hij de kou en gaat! Heerlijk natuurlijk die vrijheid. Sinds vorige week zit hij nu ook in Odemira op school wat hem tot nu toe, voor zover hij er in die korte tijd iets over kan zeggen, wel bevalt. Ik hoop maar dat hij zich even een half jaar netjes gedraagt, zodat hij straks gewoon over zal gaan.

Binnenkort weer foto’s!

Groeten aan iedereen en ik wens de liefhebbers nog even heel veel schaatsplezier!

Geef een reactie

