Alweer juni!

Ik weet het, ik heb alweer een tijdje niets van me laten horen… Bij deze dan maar weer. Ik heb helaas geen actuele foto’s te tonen, we zijn een beetje nalatig geweest met fotograferen de laatste tijd…

Van de biggetjes heeft helaas geen eentje het gered. We hebben alles geprobeerd en de eerste 2 dagen zag het er goed uit, 4x per nacht eruit om de fles te geven en ze waren aardig actief. Maar helaas, stuk voor stuk verzwakten ze toch en is het niet gelukt ze in leven te houden. Op het laatst gaf ik ze melk met een spuitje om er toch maar zeker van te zijn dat ze voldoende melk zouden binnen krijgen, maar helaas… Het was leuk geweest, maar meer doen dan je best, gaat helaas niet.

Mijn schoonouders zijn dit jaar nog gebleven tot na 25 april. Het vuurwerk was weer spectaculair, zoniet nog mooier dan vorige jaren. Het is elk jaar weer een belevenis. We hebben wel van menigeen gehoord dat het in Sines nog grootser schijnt te zijn, dus na 4 jaar Odemira, gaan we volgend jaar maar een keer in Sines kijken.
Het weer was ook fantastisch die dag, eigenlijk voor het eerst dit jaar, we konden ’s avonds nog gewoon in t-shirt rondlopen, 2 jaar terug vroor het nog in de nacht van het vuurwerk!

Over het weer gesproken; eigenlijk is de zomer pas deze week op gang gekomen. Het is erg nat geweest met vooral veel (koude) wind. Niet echt wat je van Portugal verwacht. Het mooie weer was, denk ik, dit jaar vroeg in nederland te vinden. Maar, nu lijkt het toch echt weer een beetje wat te worden.

Ruud heeft weer een klus afgerond in Vale Beijinha (hier zo’n 5 km vandaan). Bij nederlanders. Het begon met de afbouw van een aanbouw aan een huis, maar omdat de mensen zo tevreden waren, kwam er al snel nog één en ander bij. Nu is net begonnen aan de renovatie van een oud huis bij Reliquias (zo’n 20 km verderop), ook van nederlanders. Weer een klusje voor de komende 2/3 maanden. Verder moet hij nog een offerte maken voor de nieuwbouw van een huis voor engelsen en heeft hij nog wat offertes in het verschiet. Werk te over dus momenteel, gelukkig maar. Stilzitten kan hij echt niet! Het zien van foto’s van zijn verschillende werkzaamheden kan continue op onze website natuurlijk hè (www.oquintal.com)! Van de klus in Vale Beijinhas zijn helaas geen foto’s, misschien volgt dat nog, moet ik even de eigenaren vragen of zij foto’s hebben gemaakt, tijdens de werkzaamheden…
Ook aan het front van de spiegeltjes is er alleen maar goed nieuws te melden. Ik heb inmiddels ook een vertegenwoordiger gevonden voor de Algarve en een deel van de Alentejo. Nu hoef ik dus zelf niet meer op pad! Ik vond dat echt niks, dat geleur langs die winkels… Verder ben ik in onderhandeling met een distributeur in Porto en ook heb ik contact met een importeur op de Azoren! Dus als alles meezit, kan het een leuke business worden, duimen maar! De website voor de spiegeltjes (www.oquintal.com/Espelhos) heb ik ook aangepast, nu kunnen eventueel ook particulieren via m’n site bestellen. Hier verwacht ik niet zo veel van, aangezien het computer gebruik hier in Portugal nog echt "nul" is, maar goed, je kan niet weten. De mogelijkheid is er nu in ieder geval.

Gisteren heeft Ruud er weer een jaartje bijgekregen… We hadden wat vrienden op de koffie en m’n moeder had weer een heerlijke vruchtentaart gemaakt. ’t Was erg gezellig en heerlijk warm, dus hebben we lekker buiten gezeten. Jay heeft ’s middag nog paardgereden, dus ook voor hem een prima dag. Vorige week was het paardrijden even door omstandigheden komen te vervallen; een half uurtje voor hij daarnaartoe zou gaan, had een (duits) vriendje van hem, hier op de trampoline, na verkeerd te zijn neergekomen, zijn arm gebroken! Toen ben ik met hem en zijn ouders maar even meegegaan naar het ziekenhuis in Santiago. Deze familie woont hier nu net 2 jaar, spreekt nog weinig portugees en slecht engels en wisten ook niet waar het ziekenhuis was, dus was het wel zo handig om maar even de weg te wijzen. Ook had Ron die dag dienst daar, dus bij eventuele onduidelijkheden kon die ons mooi helpen. Voor portugese begrippen is het allemaal redelijk vlot gegaan. Zo’n 3 uur later waren we weer thuis met een arm in het gips! Maar goed, wel een kleine verandering van de plannen voor die middag…

Goed weer even genoeg bijgekletst, tot gauw maar weer (en dan hopelijk weer met foto’s!).

P.S. Ons nieuwbakken huisje is trouwens ook al voor ruim 3 weken verhuurd deze zomer! Lekker hè?!

One thought on “Alweer juni!

  1. hey Pam, Tamaar ziet het niet zo zitten om nu al af te spreken voor het paardrijden. ze ziet erg op tegen de hitte en dan daarbij de inspanning, dat gaat hier in nederland ook niet goed. als jay het leuk vindt om te rijden kunnen we ook afspreken dat hij wel gaat rijden en we meegaan om te kijken. groetjes en tot de 26ste! mar

Geef een reactie

