Alaska…???

Om maar meteen te beginnen met een vervelend bericht:
Alaska is sinds vrijdag 9 november verdwenen….
Zoals iedereen wel weet, Alaska heeft af en toe epileptische aanvallen (tegenwoordig meestal nog maar ca. 5 aanvallen in 24 uur, eens in de 2-3 maanden). Zo ook weer deze vrijdag. Rond 9.30 uur had ze de 5e van deze reeks (we hoopte dus ook de laatste). Ze heeft na zo’n aanval altijd een periode nodig om weer helemaal bij de mensen te komen. Vaak loopt ze dan een tijdje gedesoriënteerd rond. Nu dus ook en Spike begon tegen haar te blaffen waarvan ze waarschijnlijk schok en het op een lopen zetten, het pad bij ons op naar boven. Ruud zag het gebeuren en ging haar meteen achterna met de auto, maar bovenaan gekomen was ze al verdwenen. En helaas, sindsdien geen spoor….
We hebben overal panfletten opgehangen en roepen ons schor overal in de omgeving, maar ja, het is hier allemaal nogal uitgestrekt. Vandaag kwam Jay met het bericht dat ze gisteren gezien zou zijn in Vale Bejinha, hier zo’n 5km vandaan (hemelsbreed misschien 2). Ik ben er meteen heengereden en weer geroepen en gefloten en gevraagd, maar helaas nog steeds geen spoor.
We hopen natuurlijk dat, als ze honger krijgt, de weg terug weer vindt, maar ik ben bang dat ze in haar gedesoriënteerde staat, te ver weg is gerend en dus de weg terug niet meer weet. Maar goed, we blijven hopen…

Alaska

Dan ons andere nieuws….
Het huis van Ron & Gaby is zo goed als af. Ze zijn nu zelf met de binnenkant en het schilderwerk bezig. Ruud is nu begonnen aan ons gastenverblijfje. En het gaat erg hard. We gaan proberen dit weekend het dak erop te zetten, want voor volgende week is er regen voorspeld en dan zou Ruud niet verder kunnen.

Hpim2353 Hpim2355
9 november

Afbeelding_053_1 Afbeelding_054
13 november

Met mijn spiegeltjes gaat het ook erg goed. Sinds een maand ongeveer heb ik een samenwerkingscontract met een bedrijf voor de vertegenwoordiging in de regio Sétubal/Lissabon, dus als het meezit gaan we nu echt geld verdienen… Ze hebben zo’n 200 winkels in hun bestand en als ze daarvan nu zo’n 50 van mijn spiegeltjes kunnen voorzien, zou ik al heel tevreden zijn.
De afstand is voor mij gewoon te groot, en de winkels hier verwachten toch nog steeds een vertegenwoordiger in de winkel voor de bevoorrading. Bellen werkt gewoon niet. Dus ik hoop dat het hiermee een stuk makkelijker zal gaan en dat ze makkelijker en meer bestellen. Het kost me natuurlijk een behoorlijk percentage, maar ik hoef er dan ook niets voor te doen. Nu nog een vertegenwoordiger rond Porto en Coimbra….

Ik hou jullie op de hoogte van nieuws over Alaska!

2 thoughts on “Alaska…???

  1. oh getsie wat een akelig bericht van alaska!! ik hoop echt dat jullie haar weer vinden of dat ze zelf de weg weer terug vindt slapen jullie nog wel?? sterkte! hier alles redelijk tamaar is van twister gevallen hij was erg adhd na een week veel te veel voer gehad te hebben wat wij niet wisten! dus weer een paar uur in het amc vertoeft na foto’s en een scan heeft ze een nekwervel beschadigd gelukkig niet gebroken want daar waren ze bang voor (ben me echt rot geschrokken) nu heeft ze een kraag en fysio mag een paar weken niet rijden.. twister heeft gelukkig zijn sulle gedrag weer terug met heel weinig voer. ik hoop echt dat die witte schat van jullie snel weer terecht is! bel je snel maar heb het erg druk momenteel. groetjes aan iedereen van iedereen x marian

  2. wat gaat het snel als het dak klaar is toont het al veel meer het is al een echt huisje wij vinden het er al erg goed uit zien wij hopen dat het weer goed blijft we zien er naar uit om het te zien in jan wat alaska betreft moeten we maar blijven hopen dat ze weer ergens gezien wordtals alles gaat zo als de planning nu is vertrekken wij 19 of 20 december naar spanje groetjes van pa en ma knuffel voor de jongens

Geef een reactie

