Weekje Nederland…

Op 21 aug. kwamen we, Nick, Jay en ik, na een goede vlucht vanaf Lissabon, aan op luchthaven Brussel om 13.30 uur. De auto was ook snel opgehaald en toen op weg naar Nederland. Heerlijk autootje, een VW polo met 6000km op de teller, en airco! ’t Weer was wat minder dan in Portugal, maar goed dat wisten we.
Vooral in nederland goed de km-teller in de gaten houden, want een prent wilde ik natuurlijk wel vermijden.
Om ca. 17.30 uur kwamen we aan in Alphen a/d Rijn bij mijn schoonouders. Lekker even bijgepraat en toen door naar Abcoude, naar Leonard, waar we tot zondag zouden logeren.
Wel gek, want alles is nog zo vertrouwd, alleen de oprit bij Abcoude is natuurlijk wat veranderd vanwege de verbreding van de A2.

Veel dingen gedaan in de 6 korte dagen. Woensdag en donderdag wat wezen shoppen en de jongetjes vermaakten zich ondertussen bij vriendjes in Abcoude. Nick ging z’n eigen gang, samen met Tamarah en Joost. Hij is veel oude vrienden tegen gekomen. Jay viel met z’n neus in de boter bij een feestje bij Tim.

Jn2   Nj2
Nick en Joost

Woensdag ook even bij Marian en Bonne geweest om hun nieuwe huis te bewonderen, erg mooi en erg groot! Hier kunnen ze wel oud in worden…

Pict0001_1  Pict0007_3
     Hummer in z’n mand                    De voorkant van het huis

Op vrijdag zijn we naar de efteling geweest. Het weer kon niet beter, regen hadden we alleen op de dag van aankomst, verder heb ik zelfs geen trui nodig gehad.
We waren met een behoorlijke ploeg, want Marian en Bonne hadden ook besloten mee te gaan samen met Tamarah en haar vriendin Ana. Joost hadden we ook maar meegevraagd. Aangezien Joost last had van Jicht in z’n voet die ochtend, had Marian een rolstoel voor hem geregeld, waar vooral de kinderen zich uitstekend mee vermaakt hebben. De vuurproef voor Jay kwam meteen na aankomst in het schip. Vond ie toch iets minder. Ook de nieuwste atractie "De vliegende Hollander" was erg leuk en omdat we deze meteen na binnenkomst bezochten, konden de kids vrijwel direct doorlopen en was er nog nauwelijks wachttijd (later die middag was dat ruim een uur!). Aan het eind van de dag is ook Jay toch nog in de "Python" gegaan, waar hij reuze trots weer uitkwam!

Pict0012  Pict0013
          Het schip                         De vliegende Hollander

Efteling24082   Pict0024
De hele ploeg bij elkaar                    De Python

Goed, we waren wel af die dag! Van 10.00 uur tot 21.00 uur in het pretpark geweest, maar een zeer gezellig dagje.
Zaterdag heeft Jay nog even op het paard van Tamarah mogen rijden en ’s middags ging hij met Tim en z’n vader mee naar de autocross in Abcoude. Nick is wezen zwemmen in het Kikkerfort van Breukelen met Tamarah en Ana.
’s Avonds bracht ik Nick meestal weer naar Abcoude en dan kwam hij keurig met de bus van 23.00 uur weer thuis. Dat was toch wel handig, zo’n broer die nog steeds lekker dichtbij Abcoude woont!

Pict0030  Pict0028
Jay op ’t paard van Tamarah              Het huis van Leonard

Zondag gingen we rond 13.00 uur naar mijn opa en oma. Ze zijn wat ouder geworden, maar vooral opa (92) is nog erg bij de tijd. Het gaat goed met ze en ik was blij ze nog even te mogen zien. Ik hoop volgend jaar weer en het jaar daarna en daarna….
Die middag had ik een neef-/nichtendag (Leonard is de enige neef…) bij mijn nicht Simone thuis in Assendelft. Alle familie zo bij elkaar maakt toch nog een behoorlijk aantal! Was erg leuk om iedereen zo bij elkaar te zien en weer eens te spreken. Een aantal achternichtjes en -neefjes had ik ook nog nooit gezien. Is zeker voor herhaling vatbaar!

Opaoma260807   Eppinga_clan_ii
De jongetjes met opa & oma               De Eppinga-clan

Nn_iii  Pict0043
    Alleen de neef en nichten          Jay met z’n achter, achterneefje

Tja en toen zat het weekje er alweer bijna op! ’s Avonds naar Alphen a/d Rijn gereden om de jongens bij mijn schoonouders te brengen en daar een nachtje te verblijven. Op maandag ben ik toen nog eerst in Zoetermeer geweest bij de leverancier van mijn spiegeltjes en leuke ideetjes opgedaan voor wat uitbreiding met wat andere artikelen, vooral als pallet-vulling… Ook het nieuwe pand kunnen bewonderen. Erg mooi en errug groot! Hij doet toch iets goed! Nou en zeker wat interessante dingen gezien. Vervolgens heb ik mijn reis naar Brussel voortgezet, waar ik mooi om 16.15 uur aankwam. Geen last van files, niet in Nederland en zelfs niet rond Antwerpen.
Mijn vlucht vertrok keurig op tijd; 17.50 uur en
om 19.50 (plaatselijke tijd) kwam ik aan op Faro. Mijn tassen kwamen tegelijk, als één van de eerste aan op de band en ik was dan ook de eerste die de terminal verliet! Ruud stond al te wachten.

Het was een korte en volle week, maar lang genoeg. Heerlijk om weer thuis te zijn! ’t Was precies lang genoeg zo!
De jongetjes zullen nog tot vrijdag in Nederland blijven, waarna ze met de auto mee naar Benidorm, Spanje gaan. De tweede week van september zullen ze dan weer thuis gebracht worden. Leuke afsluiting van 3 maanden vakantie, toch?!

One thought on “Weekje Nederland…

  1. Ha Portugal,
    wat een leuke verrassing dat jullie vorige week zo helemaal onverwachts bij ons op de stoep stonden. Joost vond het ook erg leuk om Nick weer te zien en dat dagje Efteling was natuurlijk helemaal top.
    groetjes, Mechteld

Geef een reactie

