Eindelijk weer…

Zo eindelijk ben ik er weer eens. Ik weet het, het is schandalig, weer zo’n lange tijd niets geschreven… Tja, gewoon te druk. Ik vind het zo raar om dat te zeggen. We zouden naar Portugal gaan voor de rust en om het gejaagde leven van Nederland achter ons te laten en toch heb ik hier vaak het gevoel dat de dagen te kort zijn.
Ruud is de hele dag weg, aan het werk bij Ron & Gaby. Gaby houdt sinds kort ook een web-log bij voor familie en vrienden, met foto’s van de vorderingen van hun huis (http://rongaby.web-log.nl), komt mooi uit, hoef ik ze niet te plaatsen….
We hebben trouwens sowieso erg weinig foto’s gemaakt de laatste tijd, ik zal proberen binnenkort ook eens een foto van ons huis op afstand te maken, dat zou wel leuk zijn.

Momenteel hebben we ook heel veel kleine eendjes, naast de biggen en de kippen. Aangezien bijna al onze eenden tegelijk hadden besloten te gaan zitten broeden in het veld, kwamen dus ook al die nestjes vrijwel tegelijk uit. We hebben er nu zo’n 50! Lekker hoor "Arroz de Pato" (typisch portugees gerecht; eend met rijst, heerlijk…), maar niet elke dag! En zo’n grote vriezer heb ik nu ook weer niet.
Wel krijgen we volgende week een nieuwe koelkast. Niet dat de oude het begeven heeft, maar het koelgedeelte is te klein! Het is, zeker als ik net boodschappen heb gedaan, elke keer weer puzzelen om alles erin te krijgen. Sowieso moet hier vanwege de warmte veel meer in dat ding en dat is af en toe een drama. Nu krijgen we er één met een klein vriesvak boven (net genoeg voor ijsblokjes en wat ijsjes) en de rest koelgedeelte. Het vinden van een geschikte ijskast was een drama (want ook bij deze modellen kwam het koelgedeelte niet veel groter uit dan dat wat we nu al hebben)! Ik wilde graag een wat bredere van 70cm, maar het probleem is de plaats waar ie moet komen, die is beperkt. Inderdaad max. 70cm, maar zodra je dan de deur opendoet, komt deze buiten z’n draaicircel en heb je al gauw een plek van 75cm nodig! Maar goed, we hebben er nu één gevonden van 60 breed maar wel 187cm hoog en dat is ruim 15cm hoger (plus dat het vriesgedeelte dus nu kleiner is). Het kastje op de ijskast zal nu dus wel iets moeten worden aangepast, maar dat zien we dan wel weer.

De jongens hebben inmiddels al weer een week vakantie erop zitten. Nick werkt 3 dagen in de week bij z’n vader op de bouw. Vindt ie natuurlijk niet echt denderend, maar het levert ‘m wel lekker wat extra centen op voor de vakantie en voor straks in Nederland… En verder veel surfen. Jay vermaakt zich in en om het huis of moet met mij op pad als ik weer winkeltjes ga afstruinen. Ik heb trouwens sinds mei een andere auto. De Opel Corsa uit ’93 is ingeruild voor een Seat Ibiza uit ’97. Een diesel. Nu kan ik tenminste de BTW van de diesel aftrekken, deze rijdt veel zuiniger en de diesel is natuurlijk een stuk goedkoper dan de benzine ’98 die de Corsa gebruikte. Het rijdt ook een stuk aangenamer, mag ook wel met de 110 pk die de Seat heeft! Het is wel een 2-zitter (comercial), maar goed, als ik een keer weg moet met beide jongens kan ik altijd de grote Opel nemen.

Goed, weer een beetje bijgepraat. Helaas geen foto’s dus deze keer, ik beloof weer wat te zullen maken!

Nog even een leuke link: http://expat-blogging.blogspot.com, hier vind je allemaal web-logs van nederlanders in het buitenland!

Groetjes, Pamela

Geef een reactie

