Weer wat af…

Ja, ik weet ‘t…, ’t is schandelijk, alweer zo’n lange tijd niets vermeld! Maar hier zijn we weer…

We gingen naar Portugal om het wat rustiger aan te doen, maar we hebben het alleen maar drukker lijkt het wel. Ruud zit momenteel wel even tussen klussen in, maar in en om het huis is natuurlijk genoeg te doen.
Met mijn spiegeltjes gaat het momenteel ook zeer goed. Inmiddels heb ik rond de 25 winkeltjes waar ze staan en de eerste nabestellingen zijn al geweest! Enne, de kerst moet nog komen. Begin november ben ik samen met mijn moeder 4 dagen naar Lissabon geweest. Was erg gezellig, maar heb wel het gevoel heel Lissabon 3x te voet te hebben afgelegd… Het heeft toen wel geresulteerd in 5 winkels! Twee daarvan hebben inmiddels al nabesteld (en dat binnen 1 maand). Mijn moeder heeft nadien nog 2 winkels gevonden, dus dat zijn er al 7 alleen in Lissabon. Twee weken terug ben ik in Evora geweest (was ik uberhaupt nog nooit geweest, mooie stad) ook weer met resultaat en deze winkel heeft ook dit weekend al weer bijbesteld! Het was dus helemaal niet zo’n slecht idee met deze gekke spiegeltjes hier te beginnen… Voor wie wat meer wil zien; op onze website www.oquintal.com is een link naar de spiegeltjes met voorbeelden en alle winkeltjes…

Tussendoor hebben we nog een opdrachtje gehad voor 100 stuks boekensteunen voor  een bedrijf in Palmela, ik geloof als kerstgeschenk, die ik morgen ga uitleveren. Het bedrijf heet “Logística Florestal”, dus vandaar de L en F.

Doordat Ruud meer tijd heeft gehad voor in en om het huis zijn er weer heel wat kleine klusjes gedaan. Ons terras is inmiddels overdekt met pannen, wat toch wel erg prettig is als het regent (en dat doet het de laatste tijd wel regelmatig!). Vooral ook voor Alaska, die verblijft tegenwoordig zo dag en nacht buiten, en heeft nu tenminste een droog plekje, maar straks in de zomer hebben we ook een heerlijk schaduwplekje…

Hpim2006  Hpim2008

Ook heeft hij inmiddels onze toekomstige ‘buiten’tafel afgemaakt, maar voorlopig staat ie nog even binnen als eettafel. Hij is wat groot (2,5 x 1m) voor binnen, maar een heel stuk beter als die zielige plastic eettafel. ’t Is erg mooi geworden en zal straks op het terras ook erg mooi staan. De binnentafel wordt 2x1m en van ander hout, daar gaat Ruud binnenkort mee aan de slag.

Hpim2009  Hpim2011

Van de week is ook de rand bij de openhaard afgewerkt. ’t Was een heel gepuzzel, maar ’t resultaat mag er dan ook zijn.

Hpim2004  Hpim2013

Ziet er mooi uit toch?
Nu zijn, zoals al gezegd, de binnentafel en ook het bureau aan de beurt. Voor Ruud is het even wachten op goedkeuring van div. uitstaande offertes, dus mooi de tijd voor dit soort dingen.

Nog even een mooie foto van Spriet (hier echt goed te zien dat Bolle een betere naam was geweest)…

Hpim2002 

Ik zal van de week ook weer eens even een foto van ons huis op afstand maken, ik liep laatst een rondje en vanaf een weggetje verderop had ik zo’n mooi zicht op het huis… Ook zal ik toch proberen sneller bij te werken, want gewoon een maand overslaan, is natuurlijk schandalig…

Geef een reactie

