Even bijkletsen…

Zo een lekker rustig weekendje gehad…
Zaterdagochtend is Nick met oma vertrokken naar Lissabon, met de bus. Die stopt hier in het dorp waar ook z’n schoolbus stopt en is zo’n 3,5 uur later in Lissabon. Erg makkelijk dus. ’s Middags hebben we Jay weggebracht.
Zaterdagavond lekker uit eten geweest met z’n tweetjes in een nieuw tentje hier in het dorp. Heerlijk gegeten; karbonaatjes (standaard hier 2 p.p.) met friet en salade. Koffie met likeurtje toe en wijn en cola erbij gedronken en dat voor 21,– totaal… (en het kan hier nog goedkoper, zo hebben we al dit zelfde en nog meloen erbij voor 15,– gehad). Vorig jaar hebben we een keer in een kroegje gegeten met Leonard en Anita (met z’n vieren dus); we zaten daar van ca. 20.00 tot 24.00 uur, heerlijk gegeten met toetjes en echt de nodige (sterke) drankjes en de rekening was 50,–, dan is het nog leuk om eens uit eten te gaan, niet?
Zondagavond hebben we de wedstrijd (nou ja, wedstrijd) bij een nederlandse kennis gekeken, was ook erg gezellig. Er waren ook portugezen bij, dus toch wel leuk. We gaan dan ook het vervolg bij hen thuis kijken deze zaterdag.

Maandag Jay weer opgehaald. Hij had het erg naar z’n zin gehad. Was voor hem eigenlijk de eerste keer iets voor zichzelf, zonder Nick. Leuke spelletjes gedaan, lekker gezwommen en met 2 vriendjes in 1 tent geslapen.

Nick is zojuist weer thuisgekomen. Oma heeft hem vanmiddag weer op de bus naar huis gezet. Zij blijft nog wat langer, m’n vader gaat er donderdag ook naar toe en dan blijven ze nog tot zondag ofzo. Nick heeft het ook erg leuk gehad, weer een hoop dingen bekeken, zo is hij o.a. op het Jezus-beeld geweest wat bij Lissabon aan de voet van de Taag staat. Tja, met oma is het altijd een cultureel uitje, maar hij vindt het leuk. Hij heeft hier even z’n verhaal gedaan en is meteen weer de straat op gegaan, ach zo gaat dat met de jeugd hè…

Ruud is klaar met z’n klus in Reliqiuas en heeft zichzelf de maand juli vrij gegeven, mag ook wel eens even. Deze week wordt er voor ons geld verdiend, want Manel (ook geholpen met ons huis) is met onze machine aan een klusje ‘terrein vlak maken’ in Milfontes begonnen. Hij krijgt dan gewoon z’n uurloon en wij de rest voor de huur van de machine, kijk dat is leuk natuurlijk.
Ik hoop ook m’n spiegeltjes morgen of overmorgen hier binnen te krijgen.
In juli (13 t/m 16) is in S.Teotónio (even voorbij Odemira, zo’n 35 min. hiervandaan) de jaarlijkse (agrarische) beurs. Heel Alentejo komt daar geloof ik naar toe. Er is voornamelijk veel te zien op agrarisch gebied maar ook veel leuke andere nieuwigheidjes. Nu had ik geïnformeerd naar een stand, maar de kleinste (3×3) kwam al op 325,- (ex.). Ik had ook gehoord dat je voor een gratis standje in aanmerking kon komen. Ik heb dus op goed geluk een brief met de nodige info gestuurd en tot mijn verbazing heb ik een standje gekregen! Dus dat wordt een mooie test voor mijn spiegeltjes, ik ben zeer benieuwd. Het zal best zwaar zijn, 4 dagen van 11.00 tot 01.00 uur, maar wel heel leuk! Ik zal zeker wat foto’s van het standje maken en tegen die tijd zal ik ze dan zeker op het web-log zetten.

Voor nu, weer tot de volgende keer en hier nog wat foto’s van onze katten. O ja, Punkie, het gevlekte monster helemaal rechts, is al 2 keer terug naar het huis van mijn ouders gelopen!!

Hpim1816 Hpim1866

Geef een reactie

